نحوه مبل شویی در منزل به همراه رفع حرفه ای لکه از مبل برای تبریزی ها

نحوه مبل شویی در منزل به همراه رفع حرفه ای لکه از مبل برای تبریزی ها

شستشوی مبل را می توانید در خانه به آسانی انجام دهید، اما تمیز کردن و رفع لکه های مبل باید به صورت اصولی انجام گیرد تا به پارچه مبلمان آسیبی نرسد

از سایت مبل شویی در تبریز در خدمت شما هستیم از این پست تا راهنمایی های دقیق را خدمت شما گفته باشیم پس با ما همراه باشید در ادامه.

بهترین روش پاکسازی و شستشو مبل در منزل

مبل ها تأثیر زیادی در زیبایی خانه دارند اما در صورتی که مبل ها کثیف و پر از لکه نباشند تا خوشگلی منزلتان را از بین می برند، بسیاری از افراد روش تمیز کردن مبل در منزل را نمی دانند و نظافت مبل را یکی از مشکل ترین بخش های نظافت منزل می دانند.

شستشوی مبل روش خاص خودش را دارد که اگر این اصول را رعایت نکنید و تمیز کردن مبل را به طور صحیح انجام دهید، به پارچه ی مبل آسیب جدی و شدید می رسد.

گرد و خاک مبل را همیشه مرتب تمیز کنید

برای شستشوی مبل ابتدا باید به وسیله یک جاروبرقی پر قدرت اشغال و گرد و خاک روی مبل را جارو بکشید و کوسن های مبل را بردارید و بتکانید و در جای خود قرار دهید.

با یک برس نرم به آهستگی قسمت هایی که گرد و غبار به سطح مبل چسبیده است را بردارید.

همه موهای حیوان خانگی با جاروبرقی جمع نمی شود پس اگر حیوان خانگی دارید با استفاده از یک پرزگیر موهای آن را جمع کنید.

یک دستمال نرم و یک محصول تمیزکننده مناسب سطوح غیر پارچه ای مبل های خود مانند سطوح چوبی و یا فلزی مبلمانتان را به آرامی تمیز کنید و مراقب باشید که مواد شوینده روی پارچه ی مبلمانتان نریزد.

از روی مبل ها لکه گیری کنید تا باعث بخش شدنش نشود

قبل از شستشوی مبلتان باید لکه های روی مبل را تمیز کنید، پاک کردن هر لکه روش خود را دارد اما شما به طور کلی می توانید محلول آب و سرکه رقیق شده را روی لکه ها اسپری کنید و با دستمال خیلی ملایم پاک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای نگهداری از مبل ویژه همشهریان تبریز

استفاده از بخارشو عالی ترین روش شستشوی مبل برای شما همشهریان تبریزی می باشد

استفاده از بخارشو بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل است، بخارشو کردن مبل کثیفی ها و آلاینده های روغنی را از بین می برد، یک محلول پاک کننده بر پایه آب بسازید و مخزن دستگاه بخار شو را با این محلول پر کنید.

سپس با بخار شو به آرامی تمامی شوینده را روی سطح مبل پخش کنید، سپس مکنده بخار شو را روشن کرده و تمامی کف های اضافی را از روی مبل تمیز کنید.

با دستگاه به آرامی از بالا به پایین قسمت های پارچه ای را تمیز کنید تا به بخش های پایینی برسید.

برای آسیب نرسیدن به پارچه ، دستگاه بخارشو را در حالت ضعیف قرار دهید.

از چه روش‌ هایی برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم

راه های مختلفی برای تمیز کردن مبل وجود دارد، در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل مبل را تمیز کنید و به مبلشویی ندهید، میتوانید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

1- استخراج حرارت با بخار

از فناوری استخراج حرارت بخار با دمای بالا، برای حذف گرد و غبار و سایر ذرات نا سالم از سطح مبل استفاده می‌ کنند. این روش، رطوبت اضافی را همراه با کثیفی و گرد و غبار از بین می‌ برد و هیچ اثر خیسی بر جای نمی‌ گذارد.

در نتیجه انقباض پارچه به میزان قابل توجهی کاهش می‌ یابد و می‌ توان کل مبل را تنها در چند ساعت تمیز کرد که این روش همچنین از نظر مالی نسبت به سایر روش‌ ها مقرون به صرفه‌ تر است و بهترین نظافت را تضمین می‌ کند.

2- خشک شویی مبل در روش خانگی

این روشی شبیه به تمیز کردن با فوم بدون استفاده از آب است که در خشک شویی یک پودر پاک کننده شیمیایی دور پارچه می‌ پاشند. پس از آن، پودر تمام آلودگی‌ ها را از بین می‌ برد و نتیجه یک مبل تمیز است. از آنجایی که در این روش، از آب استفاده‌ ای نمی‌ کنند، می‌ توان از آن برای تمیز کردن مبل چوبی استفاده کرد و برای خشک کردن، نیازی به زمان نیست.

3- تمیز کردن مبل با کربنات

تمیز کردن مبل با کربنات، تمیز کردن طبیعی را شبیه سازی می‌ کند و مبل را مانند روز اول تمیز می‌ کند و کل تمیز کردن فقط ۴ تا ۶ ساعت طول می‌ کشد.

فقط مقدار کمی از محلول‌ های تمیز کننده کربناته با اثر جوشان استفاده می‌ شود و آب کمتری نیز مورد نیاز است، میلیون‌ ها حباب کربناته بسیار کوچک هستند و می‌ توانند به داخل الیاف نفوذ کنند و آلودگی و کثیفی را از بین ببرند، سپس آن‌ ها را به سطحی می‌ برند که به راحتی پاک می‌ شوند. این روش نه تنها یک مانع محافظ بر روی سطح باقی می‌ گذارد، بلکه کثیفی را نیز به حداقل می‌ رساند.

به اینتهای این مقاله مفید در مورد مبل شویی در خانه رسدیم امیدواریم مورد قبول شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *